Friday, February 14, 2014

Valentine ~ lipstick.

Una bocca un po' diversa dal solito? 
Utilizzate il rosso per il labbro inferiore e l'arancio per il superiore!
A different mouth from your daily routine? 
Use red lipstick for lower lip and the orange for the top lip!





Francamente non ho nulla contro una festa che commercializza il cioccolato e che ci invita ad abbuffarci di questo fantastico nettare in tutte le sue forme: cioccolatini solidi, ripieni, praline, torte, pasticcini, brioches, cioccolata calda, o utilizzato per una cena a base di cacao - mai visto Chocolat? Penso che chi demonizza San Valentino sia semplicemente una persona molto sola, cinica. Sì, è commerciale, sì, si è perso il vero valore della festività che, forse, non si è mai realmente saputo. Ma ci sono persone che non sono in grado di esprimere i propri sentimenti se non grazie a una "scusa" banale come la festa degli innamorati. Ci sono gli "stitici di sentimentalismi", come me, che non sono in grado di dire "ti voglio bene", o "ti amo", che non sono capaci di dimostrarlo con un caldo abbraccio e che si appoggiano a queste festicciole per poter dimostrare alle persone che si amano, quanto le si amano. Quindi, tirando un attimo le somme: cioccolato, amore, regalini. Ora: che c'è di male?
La vita è una sola, take it easy e parla la dea del cinismo, colei che ha fatto dell'ironia il suo biglietto da visita e della polemica il suo cibo quotidiano. Non mi sono ammorbidita, o forse un po' sì, andando avanti con gli anni mi sono resa conto che affrontare la vita con una smorfia di disprezzo in faccia fa venire le rughe. Sì, le rughe, quei brutti solchi sulla pelle che rovinano i nostri bei visini. Quindi: sorridere - con moderazione! - godersi le piccole cose - il cioccolato! - e buon San Valentino a tutti.

Frankly, I have nothing against a festivity that sells chocolate and that pushs you to eat a large amount of it in all his tastes and shapes: solid chocolates, fillings, chocolates, cakes, pastries, croissants, hot chocolate or simply used to make a dinner full of it - have you ever seen "Chocolat"? I think that the one who demonizes Valentine's Day is just a very lonely person, cynical. Yes, it is commercial. And yes maybe we lost the true meaning of this festivity... or maybe we never really knew. But there are people who are not able to express their feelings, except in a festivity trivial like this one. There are "the sentimentally constipated", like me, who are not able to say "I love you", who are not able to prove it with a warm embrace and that use this festivity to show people how much they love them. So, taking a sum: chocolate, love, gift. What's the matter? Life is one, take it easy... and it is speaking the goddess of cynicism, who use irony and polemics like bread and butter. Maybe I got a little softer, but as time goes by, I realized that facing life with a grimace of contempt in the face makes me wrinkles. Yes, wrinkles, the ugly furrows on the skin that ruin our beautiful little faces.
So: Smile - with moderation! - Enjoy the little things - chocolate! - And Happy Valentine's Day to all.







All you need is Love - The Beatles

18 comments:

  1. I agree with you that demonizing Valentines is a sign of bitterness! I also enjoy Valentines, this year I bought my boyfriend flowers, chocolate and a teddy. Now he feels like the luckiest girl in the world ;)

    www.guideforladies.com

    ReplyDelete
  2. Che idea! Lucy www.tpinkcarpet.com

    ReplyDelete
  3. wow this colour is amazing *_*
    http://coeursdefoxes.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Lovely lipstick

    Kisses
    http://www.mademoisellemode.com/

    ReplyDelete

Thanks for comment my Blog!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...