Wednesday, June 12, 2013

DIY: from anonymous to ethnic chic bag!


Ops! I did it again …
ho comprato su Zalando. In realtà mi sono state offerte delle splendide zeppe blu come regalo di compleanno, quindi ho deciso di aggiungere alla spedizione una borsa a cartella che non solo desideravo da un sacco di tempo, ma mi sarà utilissima per il mio soggiorno londinese del 21 Giugno - ho sempre il terrore della pioggia in Inghilterra, quindi ho bisogno di una borsa in cui ci stia di tutto! Ivi compreso il mio ombrellino portatile.
La cartella blu Even&Odd è perfetta per me: pratica, comoda, bella, d'un colore che amo pazzamente! Ma, ( c'è sempre un ma ! ) mi sembrava anche un pochino anonima e ho deciso di renderla più "mia", dandole un tocco etnico e specialissimo!
Ho scelto infatti di applicare una splendida stoffa thailandese sulla tasca anteriore sulla quale si appoggia la paletta di chiusura con le cinghie a calamita! 
La mia stoffa è originale, portatami anni fa dalla Thailandia dai miei genitori, ma potete utilizzare qualunque cosa! Uno scampolo di tessuto, un foulard che non indossate più o, perché no, una bella tovaglia che sarebbe destinata alla pattumiera!
Dare libero sfogo alla fantasia è essenziale per rendere unici e speciali i nostri accessori e io in questo periodo ho proprio bisogno di creare, di realizzare oggetti splendidi con le mie mani.



Ops! I did it again …
I bought something on Zalando. In fact I've been offered the beautiful blue wedges as a birthday gift, so I decided to add to the shipping a folder bag that not only I wanted for a long time, but will be very useful for my stay in London, 21 June - I'm very terrified of the rain in England, so I need a bag in which I can put everything! Including my portable umbrella.
Even&Odd blue folder is perfect for me: practical, comfortable, beautiful, of a color that I love madly! But (there's always a but!) Also seemed a bit anonymous and I decided to make it more "mine", giving it a very special ethnic touch!
In fact, I chose to apply a beautiful Thai fabric on the front pocket which rests on the pallet with straps closing magnet!
My fabric is original, bring to me years ago from Thailand by my parents, but you can use whatever! A scrap or a scarf that is not used or, why not, a nice tablecloth that would be destined to the dustbin!
Giving free rein to the imagination is essential to make our unique and special accessories and at this time I really need to create, to create beautiful objects with my hands.




Conquistador - 30 Second to Mars
Love, lust, faith + Dreams

16 comments:

  1. Ma che idea!! Così è 1000 volte più carina, sei stata davvero brava!!
    Don't Call Me Fashion Blogger
    Facebook
    Bloglovin'

    ReplyDelete
  2. oh wow!
    you are so talented.
    Following you now!

    hope you visit my blog & follow too if you like :)
    BlogLovin' | BreezeyBee Blog | Facebook
    xoXo

    ReplyDelete
  3. no ma che brava, fai tanti post così, li amo!

    ReplyDelete
  4. Ma sei stata fenomenale!!! ^^ E' troppo bella!

    ReplyDelete
  5. Un'ottima idea per ridare vita ad una vecchia borsa!
    Torna presto a trovarmi su Cosa Mi Metto???
    Win your favorite pair of sunglasses!!

    ReplyDelete
  6. lovely bog <3
    Lets follow each other in Bloglovin and GFC and FB :)
    Kindly let me know where all you are following and I will return the favor.
    My blog - Giveaway dose
    Follow in Bloglovin
    Join my international giveaway Win Jewelry of your choice

    ReplyDelete
  7. Perfect bag ^^
    I love the result :)

    New post - Kisses
    http://www.mademoisellemode.com/

    ReplyDelete
  8. non ho mai fatto spese zu zalando...devo rimediare !
    ho un giveaway BENECOS sul mio blog se vuoi partecipare
    http://www.armocromia.com/2013/06/flat-perfection-nevecosmetics-benecos-e.html

    ReplyDelete

Thanks for comment my Blog!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...